Wróciłyśmy z Sycylii

Niesamowita rzecz spotkała mnie dzisiaj rano! Obudziłam się i poczułam coś dziwnego. Po pierwsze było mi ciepło. Byłam ubrana w lekką koszulkę i nie marzłam! Po drugie, było mi miękko! Materac pod plecami, pod głową poduszka zamiast plecaka.

Wciągnęłam nosem powietrze. Zamknięte, ale nieśmierdzące. Zdecydowanie znajduję się na przestrzeni większej niż 4m2, a sama… hmmm… chyba byłam w świeżym ubraniu i po wieczornej kąpieli. Otworzyłam oczy. To już oficjalne: jestem w Krakowie!

A więc to koniec. Dnia 2 maja 2013 roku o godzinie 22.00 weszłyśmy do naszego krakowskiego mieszkania i tym samym zakończyłyśmy naszą wycieczkę po Sycylii.

W trakcie 9 dni przejechałyśmy drogą lądową ok. 2970 km w tym 240 km autobusami i busami, i 100 km pociągiem. 29 razy złapałyśmy stopa i zrobiłyśmy nim razem 2630 km. Raz przepłynęłyśmy promem z Sycylii do Włoch na gapę.

2 noce spędziłyśmy we włoskich mieszkaniach (w Trapani i Palermo) znalezionych przez couchsurfing, 2 pod namiotem na kempingu u podnóży Etny i 3 na dziko pod namiotem, i 1 w trakcie drogi w tirach. W sumie na noclegi wydałam 15 euro (kemping).

Nie licząc biletu lotniczego do Trapani (160 zł + 70 zł za bagaż (wydane niepotrzebnie, starczyłby bagaż pokładowy)) i przejazdów w Polsce (bus do Rzeszowa i pociąg z Gliwic do Krakowa) we Włoszech wydałam 93,35 euro. W międzyczasie znalazłam na ulicy 20 euro. W podróży straciłam więc 73,35 euro czyli 8,15 euro dziennie. Codziennie kupowałam sobie kawę, wino albo piwo i coś słodkiego z cukierni. Codziennie też jadłyśmy porządny obiad.

Razem 9-dniowe wakacje we Włoszech kosztowały mnie 572 zł!

Żadnej z nas nic się nie stało, nikt nas nie molestował, nie próbował zgwałcić i nie okradł. Za to trzykrotnie poczęstowano nas kolacją, kilkukrotnie przekąską w formie banana, pizzy i wina, i niezliczone ilości razy kawą. Parokrotnie podwożący zrobili dodatkowe kilometry (raz nawet ponad sto) żeby nam ułatwić dostanie się w dogodne miejsce.

Ludzie są dobrzy, podróżowanie nie musi być drogie, a świat jest przepiękny. Więcej o wycieczce w najbliższych dniach.

Print Friendly
The following two tabs change content below.

Agnieszka Ptaszyńska

pisarka podróżnicza
z wykształcenia polonistka, z zamiłowania podróżniczka, wielbicielka włoskiej kawy i dużych psów. Straszna bałaganiara w życiu i na papierze (dysortografka). Promotorka idei odpowiedzialnego podróżowania, którą stara się przekazać na blogu. Zawsze chętnie służy podróżniczą radą. Publikowała na Onecie, w Czasie Kultury i na portalach podróżniczych. A no i napisała przewodnik po Trapani :)

7 przemyśleń na temat “Wróciłyśmy z Sycylii”

1. ~Pola pisze:

Super! Czekam z niecierpliwością na więcej szczegółów :)

2. Severus pisze:

Niesamowite! Ja rozglądałam się za Norwegią. Znalazłam bilety w dwie strony za 40 zł i nie mogę się doczekać, żeby w moim kalendarzu zrobiło się trochę wolnego miejsca tak bym wcisnąć kilkudniowy wypad w to piękne miejsce!
    Pozdrawiam i życzę kolejnych bezpiecznych i udanych podróży! :)

3. ~sla pisze:

Brave! :) Dajecie ludziom nadzieję! Cieszę się, że wszystko dobrze się skończyło i nie mogę się doczekać dalszych wpisów!!!

4. ~Magda pisze:

Wybieram sie wlasnie na sycylie i zastanawiam sie jak to jest mozliwe ze za 8 euro mialyscie porzadny obiad, kawe, wino albo piwo i cos slodkiego z cukierni? To gdzie jadlyscie? ;) dobrze byloby wiedziec przed wyjazdem!

1. Zależna pisze:

więc tak: kawa przy barze za 80 centów, a najczęściej za darmo, bo stawiał kierowca. Piwo czy wino ze sklepu (wino za 2/3 euro na dwie). Na obiad albo pizza, albo byłyśmy zapraszane w gościnę. No a cukiernia to też jedno, góra dwa euro. Wychodzi ;)

5. Niesamowita przygoda! Wielkie gratulację za odwagę!

1. ojej, to już tyle czasu temu :) Ale to prawda – było super.